Coaching kompetencyjny zespołu handlowego
Coaching kompetencyjny zespołu handlowego
Zawartość szkolenia
Wielkość grupy: Praca indywidualna z pracownikami handlowymi firmy.
Coachingi kompetencyjne pracowników działu handlowego odbywają się na bazie obserwacji pracownika w ramach wypełniania obowiązków służbowych. Obserwacje pracy pracownika trwa minimalnie 3 godziny. W ramach obserwacji pracownik powinien wykonać minimalnie 3 spotkania / rozmowy handlowe. Po obserwacjach Coach potrzebuje około 30-40 minut na przygotowanie się do rozmowy. Rozmowa Coachingowa trwa około 1 godziny.
Rekomendowane jest poprzedzenie coachingu kompetencyjnego zespołu handlowego szkoleniami:
- Dwudniowe szkolenie sprzedażowe zespołu handlowego. Celem jest ustalenie zasad pracy w ramach „idealnej rozmowy handlowej”, a przy okazji ustalenie kryteriów pracy dla każdego handlowca.
- Dwudniowe szkolenie wprowadzające zasady coachingu kompetencyjnego dla zespołu managerów liniowych.W ramach tego szkolenia kierownicy uczą się zasad udzielania informacji zwrotnej, prowadzenia sesji coachingu kompetencyjnego oraz w ramach warsztatów przygotowują zakres Kluczowych Czynników Sukcesu pracownika handlowego wraz z arkuszem obserwacyjnym.
Na zakończenie projektu coachingowego organizacja otrzymuje:
- Zestaw wszystkich uzupełnionych arkuszy obserwacyjnych, które zawierają: opis obserwacji, zdefiniowane obszary do rozwoju, zadania rozwojowe i sposób rozliczenia się z nich pracownika.
- Zbiorczy raport na temat silnych stron i obszarów do rozwoju całych zespołów, łącznie z sugerowanymi działaniami rozwojowymi, w tym szkoleniami
Coaching kompetencyjny zespołu handlowego – Ilość spotkań coachingowych uzależniona od projektu
- Obserwacja w czasie wykonywania czynności służbowych
- Rozmowa coachingowa
- Wyciąganie wniosków łącznie z lukami kompetencyjnymi
- Zadanie rozwojowe dla pracownika, które ma za zadanie zasypanie największych luk
- Wypełnienie arkusza obserwacyjnego
- Rozliczenie zadań rozwojowych
- Kolejna tura obserwacji i rozmowy coachingowej
Sposób realizacji oferty
a.Opis
Szkolenie to skierowane jest do pracowników działów handlowych (np. Przedstawiciel Handlowy, Doradca Klienta, Key Account Manager, itp.).
Dodatkowo istnieje możliwość przeszkolenia i wyposażenia w odpowiedni zestaw narzędzi i umiejętności kierowników liniowych, którzy po zakończeniu pracy konsultanta przejmują rolę Coacha kompetencyjnego w ramach swojej roli i odpowiedzialności.
b.Korzyści dla uczestników
- W czasie współpracy z Coachem masz dostęp do wiedzy, umiejętności i doświadczenia wykwalifikowanego managera z wieloletnim doświadczeniem w sprzedaży różnych produktów
- Uwydatnienie Twoich silnych stron.
- Wyłuskanie Twoich luk kompetencyjnych i obszarów do dalszego rozwoju w bezpiecznym środowisku, bez udziału osób trzecich
- Otrzymasz jasne zadania, na czym się skoncentrować, aby efektywnie podnieść swoje kompetencje handlowe
- Szybko przekonasz się, jak Coaching kompetencyjny pozytywnie wpłynie na osiągane przez Ciebie wyniki biznesowe
- Swoje cele będziesz osiągać szybciej, mniejszym nakładem pracy i przy większym samozadowoleniu
- Dasz się poznać wśród swoich partnerów handlowych i wewnątrz organizacji, jako osoba profesjonalna i efektywna
c.Korzyści dla organizacji
- Zdefiniujesz pożądane kompetencje pracownika działu handlowego
- Stworzysz narzędzia umożliwiające Twojej organizacji wprowadzenie metody coaching’u kompetencyjnego w ramach codziennej pracy zespołów handlowych
- Ujednolicisz rozumienie elementów składających się na metodę handlowego coaching’u kompetencyjnego
- Przygotujesz zespół do podnoszenia kompetencji zespołu sprzedaży zgodnie z założeniami strategii rozwoju organizacji
- Nauczysz zespół jak dawać i przyjmować prawidłową informację zwrotną w ramach codziennych obowiązków
- Unikniesz sytuacji, w której personalne nawyki i przyzwyczajenia wpływają na ocenę przedstawicieli handlowych w różnych lokalizacjach oddziałów firmy przez różnych zwierzchników
- Osiągniesz lepsze wyniki sprzedażowe poprzez ciągłe wzmacnianie kluczowych kompetencji zespołów handlowych
- Podniesiesz efektywność działanie zespołów handlowych
- Będziesz w stanie zdefiniować i kontrolować kluczowe mierniki kompetencji zespołu handlowego
- Zwiększysz szansę rentowności organizacji poprzez wsparcie i dalszy rozwój kompetencji handlowych w organizacji
- Znajdziesz i wzmocnisz silne strony oraz zdefiniujesz i zaadresujesz luki kompetencyjne wstrzymujące rozwój organizacji w ramach zespołów sprzedażowych
- Zintegrujesz zespół wokół wspólnego działania rozwojowego poszczególnych jego uczestników
- Wzmocnisz motywację zespołu handlowego
- Osiągniesz cele taktyczne i operacyjne organizacji efektywnie wykorzystując posiadane zasoby (czas, ludzie, pieniądze)
- Stworzysz dla najlepszych środowisko rozwoju kompetencji
- Stworzysz podstawy samouczącej się organizacji
- Podniesiesz wartość organizacji w oczach swoich klientów, poprzez wzrost kompetencji i zaangażowania pracowników działu handlowego na konkurencyjnym rynku
- Zdefiniujesz potrzeby szkoleniowe zespołów handlowych Twojej organizacji
d.Certyfikaty
W ramach projektu „Coaching kompetencyjny zespołu handlowego” certyfikaty dla uczestników nie są przewidziane.
Oferujemy
- Opracowanie autorskiego projektu działań dopasowanych do potrzeb uczestników i organizacji,
- Przekazanie wszystkim uczestnikom materiałów wspierających w formie pisemnej,
- Wsparcie ‐ Hot‐line telefoniczny i e-mailowy dla uczestników w okresie 3 miesięcy
- Kopii materiałów wypracowanych przez uczestników w ramach sesji warsztatowych
Oczekujemy
- Współpracy na etapie przygotowania projektu pozwalającej na prawidłowe zdefiniowanie potrzeb uczestników i najważniejszych celów firmy do osiągnięcia w ramach projektu
- Sali szkoleniowej wyposażonej w projektor multimedialny i flipchart z papierem i pisakami, o ile wymaga tego projekt
- Organizacji przerw kawowych dla uczestników, o ile wymaga tego projekt
- Zapewnienia obiadu dla wszystkich uczestników szkolenia, o ile wymaga tego projekt