Przywództwo, jako element zarządzania przedsiębiorstwem
Przywództwo, jako element zarządzania przedsiębiorstwem
Zawartość szkolenia
Wielkość grupy: 8-16 Uczestników
Pełne szkolenie składa się z jednego, dwudniowego modułu trwającego 16 godzin. W ramach szkolenia uczestnicy zrozumieją rolę managera oraz lidera w organizacji, poznają zasadność wizji i misji, jako elementów długoterminowych celów przedsiębiorstwa.
Moduł ten może występować jako niezależne, pojedyncze szkolenie bądź, jako rozwinięcie szkolenia „Zarządzanie i motywowanie zespołu”. Rekomendujemy to drugie rozwiązanie, ponieważ wtedy mamy czas na znaczące poszerzenie tematu poziomów przywództwa i wypracowanie w ramach warsztatów zaleceń, „dobrych praktyk” dostosowanych do specyfiki konkretnej firmy i stanowiących unikalne wartości organizacji.
Przywództwo, jako element zarządzania przedsiębiorstwem – 2 dni (16 godzin)
- Rola managera w XXI wieku
- Wizja i misja firmy, jako element wyznaczania celów strategicznych organizacji
- Indywidualne preferencje zarządcze uczestników
- Różnice pomiędzy rolą lidera i rolą managera
- Style zarządzania i ich odniesienie do etapów rozwoju pracownika, etapów rozwoju zespołu oraz etapu rozwoju firmy
- Sytuacyjne zarządzanie pracownikami
- Wymóg samo-motywacji
- Bariery i zagrożenia w pracy managera
- Poziomy przywództwa związane z hierarchią i cele koncentracji działań na każdym z nich
Sposób realizacji oferty
a.Opis
W naszej ofercie znajdziecie Państwo rozwiązania dla szerokiego zakresu branż. Na bazie przedstawionych rozwiązań firma będzie w stanie opracować i wdrożyć unikalne sposoby działania, dostosowane do potrzeb organizacji. Wiedza, umiejętności i doświadczenie trenerów pozwalają na pełne dostosowanie zawartości merytorycznej szkolenia do specyfiki branży i unikalnych potrzeb konkretnej firmy.
Tylko poprzez zdobywanie nowych doświadczeń można skutecznie rozwijać umiejętności i założone kompetencje.
b.Odbiorcy
Moduł szkoleniowy dedykowany jest kadrze managerskiej średniego i wyższego szczebla odpowiadającej za kierowanie, motywowanie i rozliczanie własnych zespołów oraz realizację celów strategicznych organizacji. Przywództwo w XXI wieku jest kluczową kompetencją managerską na każdym etapie rozwoju firmy i na każdym poziomie zarządczym. Formalna bądź nadana władza związana z zajmowanym stanowiskiem nie jest tożsama z postrzeganiem managera, jako lidera. Szkolenie to odpowiada na wyżej wymienione potrzeby zapewniając zbiór niezbędnego zestawu wiedzy, umiejętności oraz ćwiczy wymagane postawy lidera.
c.Korzyści dla uczestników
- Poznasz i zrozumiesz rolę i zadania managera w XXI wieku związane z odpowiedzialnością za wyniki firmy, rozwój pracowników, odpowiedzialnością społeczną, oraz złożoną rolą lidera
- Poznasz zasadność tworzenia Wizji i Misji firmy oraz rolę tych narzędzi w procesie zarządzania organizacją
- Poznasz rolę zarządzania demokratycznego i dyrektywnego oraz zasady, kiedy daną rolę aktywować
- Pozna 3 podejścia do zarządzania i swój preferowany styl zarządzania
- Będziesz w stanie rozpoznać etapy rozwoju zespołu oraz narzędzia, jakie można efektywnie stosować na każdym z nich
- Poznasz rolę bycia przykładem dla pracowników w etapach tworzenia zespołu i dowiesz się o zagrożeniach i ich konsekwencjach związanych z budowaniem efektywnego zespołu
d.Korzyści dla organizacji
- Zbudujesz sprawny zespół zarządczy w organizacji potrafiący poradzić sobie w najbardziej typowych i nietypowych sytuacjach biznesowych
- Zbudujesz kompetencje managerskie, dzięki którym kadra managerska poradzi sobie w relacjach podwładny – zwierzchnik
- Osiągniesz cele strategiczne organizacji efektywnie wykorzystując posiadane zasoby (czas, ludzie, pieniądze)
- Uzyskasz wyższe zaangażowanie kadry managerskiej w relacjach biznesowych
- Stworzysz dla najlepszych managerów środowisko rozwoju kompetencji ograniczając rotację pracowników
- Stworzysz podstawy samouczącej się organizacji
- Stworzysz model pożądanych cech i kompetencji przywódczych, jako wzór do naśladowania na wszystkich poziomach organizacji
- Podniesiesz wartość organizacji w oczach swoich klientów, poprzez jakość pracy zarządczej kadry managerskiej
e.Certyfikaty
Na zakończenie szkolenia „Przywództwo jako element zarządzania przedsiębiorstwem” każdy z uczestników otrzyma personalny certyfikat poświadczający zdobycie wiedzy, umiejętności i doświadczenia z zakresu kompetencji określonego modułu.
Oferujemy
- Opracowanie autorskiego projektu szkoleń / warsztatów dopasowanych do potrzeb uczestników i organizacji,
- Przekazanie wszystkim uczestnikom materiałów szkoleniowych w formie pisemnej,
- Dwóch trenerów na Sali szkoleniowej,
- Certyfikaty dla uczestników szkolenia,
- Wsparcie po szkoleniu ‐ Hot‐line telefoniczny i e-mailowy dla uczestników szkolenia w okresie 3 miesięcy
- Kopii materiałów wypracowanych przez uczestników w ramach sesji warsztatowych
Oczekujemy
- Współpracy na etapie przygotowania szkolenia pozwalającej na prawidłowe zdefiniowanie potrzeb szkoleniowych i najważniejszych celów firmy do osiągnięcia w ramach projektu
- Sali szkoleniowej wyposażonej w projektor multimedialny i flipchart z papierem i pisakami
- Organizacji przerw kawowych dla uczestników
- Zapewnienia obiadu dla wszystkich uczestników szkolenia