Trening efektywności interpersonalnej - „Poznaj siebie, Zrozum innych”
Trening efektywności interpersonalnej
„Poznaj siebie, Zrozum innych”
Zawartość szkolenia
Wielkość grupy: 10 – 24 Uczestników
Pełne szkolenie składa się z jednego, dwudniowego modułu trwającego 16 godzin. Przed szkoleniem każdy z uczestników wypełnia test dostarczony, jako link, do strony www. Dzięki temu jeszcze przed zajęciami zostaną przygotowane indywidualne profile osobowościowe każdego uczestnika oraz opis graficzny całego zespołu. W czasie zajęć opisy z profili będą służyły, jako baza, do ćwiczeń zespołowych.
Na poziomie merytorycznym proponujemy metodologię Insights Discovery®, która jest holistyczną metodą polepszania osobistej efektywności w kontaktach interpersonalnych.
Narzędzie Insights Discovery jest zbudowane w oparciu o typologię osobowości i typów psychologicznych Carla Gustawa Junga i daje podstawę dla pełniejszego zrozumienia siebie, jako osoby oraz dla własnego wszechstronnego rozwoju. Badania dowodzą, że lepsze zrozumienie siebie, swoich zarówno mocnych, jak i słabych stron, pozwala rozwinąć efektywne strategie w relacjach interpersonalnych podczas współpracy z klientami, a także w firmie ze wszystkimi pracownikami, z którymi mamy bezpośredni kontakt (szef, koledzy, podwładni).
Dzięki zastosowaniu koncepcji Insights Discovery® uczestnicy w efektywny sposób nauczą się rozpoznawać osobowość kluczowych partnerów biznesowych oraz współpracowników, a także w nowy sposób spojrzą na swoje zachowania – odkryją, jak styl osobowości, określa sposoby ich działania, odkryją, jaki styl temperamentu oraz typ osobowości sami prezentują.
Pozyskana samoświadomość oraz zrozumienie innych ludzi sprawi, że skuteczniej będą współpracować z różnymi typami osobowości, a zarazem lepiej osiągać wspólne cele biznesowe. Co ważne, uczestnicy wypracują także sposoby komunikowania, motywowania do współpracy z ludźmi o odmiennych typach osobowości, dzięki czemu poszerzą swoje kompetencje w zakresie wywierania wpływu w swoim otoczeniu.
“Jestem w stanie kontrolować tylko to, czego jestem świadom.
To, czego nie jestem świadom ma kontrolę nade mną.
ŚWIADOMOŚĆ daje mi władzę.”
- Geneza modelu Insights Discovery®
- Psychologia osobowości według Junga, a energie kolorystyczne Insights Discovery®
- Kim jestem? – Co oznaczają wyniki na wykresach w moim profilu indywidualnym?
- Wizja temperamentów uczestników szkolenia
- Energie kolorystyczne Insights Discovery®
- Charakterystyka poszczególnych stylów zachowań
- Różnice w zachowaniach i preferencjach kolorowych osobowości
- Skąd się biorą różnice w zachowaniach innych ludzi?
- Jak rozpoznać kolorowe typy osobowości?
- Skuteczna komunikacja z kolorystycznymi osobowościami
- Główne różnice w zachowaniach pomiędzy osobowościami, wpływające na efektywność komunikacji
- Wpływ osobowości na sposób komunikacji
- Model komunikacji, funkcje komunikowania się, aktywna komunikacja
- Bariery w komunikacji i metody radzenia sobie z nimi
- Jak dopasować styl komunikacji do innych osobowości kolorystycznych?
- Instrukcja obsługi kolorowych osobowości – jak działać harmonijnie i skutecznie?
- „Lepsze jutro” – Wskazówki Insights Discovery:
- Co ogranicza mnie przed skuteczniejszym działaniem?
- Przejmij stery!
- Jak wykorzystać mocne strony swojej osobowości w życiu i biznesie
- Praca nad obszarami rozwoju
- Poszerzanie sfery wpływu
- Zwiększanie osobistej skuteczności i efektywności działań
Sposób realizacji oferty
a.Opis
W naszej ofercie znajdziecie Państwo rozwiązania dla szerokiego zakresu branż. Na bazie przedstawionych rozwiązań firma będzie w stanie opracować i wdrożyć unikalne sposoby działania, dostosowane do potrzeb organizacji. Wiedza, umiejętności i doświadczenie trenerów pozwalają na pełne dostosowanie zawartości merytorycznej szkolenia do specyfiki branży i unikalnych potrzeb konkretnej firmy.
Nasze szkolenia to nie nudne wykłady ‐ to praktyczne umiejętności rozwijane w atrakcyjny sposób poprzez ćwiczenia i symulacje. Tylko poprzez zdobywanie nowych doświadczeń można skutecznie rozwijać umiejętności i założone kompetencje.
b.Odbiorcy
Szkolenie to skierowane jest do wszystkich pracowników firm, którzy w ramach swoich obowiązków służbowych kontaktują się z dużą ilością interesariuszy, zarówno w ramach firmy jak i poza nią. W sposób szczególny skorzystają z niego pracownicy działu handlowego oraz kadra managerska zarówno średniego jak i wyższego szczebla jak i zarząd firmy. Z punktu widzenia managera szkolenie realizuje następujące cele:
- Wzmacnia efektywność funkcjonowania Kierownika, jako Jednostki w Organizacji,
- Wspiera wzrost świadomości Kadry Kierowniczej w obszarze psychologii zarządzania w oparciu o teorię osobowości CG Jung’a,
- Rozwijaj kompetencje menadżerskie i utrwala skuteczności w Zarządzaniu podległymi pracownikami,
- Wzmacnia efektywność organizacji oraz współpracy pomiędzy Działami.
c.Korzyści dla uczestników
- Wykonasz badanie Insights Discovery® oraz otrzymasz profil swojej osobowości wraz z charakterystyką i opisem zachowań.
- Twoja analiza pokaże jak zachowujesz się i działasz w środowisku społecznym.
- Otrzymasz pozytywne i wskazujące na konkretne działanie wytyczne, które wykorzystasz do osiągnięcia jak najlepszych rezultatów i zrealizowania celów.
- Poznasz styl zachowania i funkcjonowania innych ludzi, dzięki czemu będziesz umiał rozpoznać ich osobowość i umiejętnie dopasować styl swojej komunikacji oraz współpracy
- Będziesz odczuwać mniej stresu w relacjach interpersonalnych, ponieważ poznasz model oraz cechy charakteryzujące innych ludzi
- Zwiększysz swoją efektywność i skuteczność w relacjach interpersonalnych
- Dowiesz się na podstawie indywidualnego profilu Insights Discovery®, jakie są Twoje silne i słabe strony w kontaktach z innymi
- Poznasz zalecenia, na co zwrócić uwagę, aby Twój styl komunikowania się i interakcji z innymi był skuteczniejszy
- Zrozumiesz, jak funkcjonujesz w kontaktach z innymi ludźmi i jak Cię widzą inni
- Będziesz potrafił wybrać właściwą „Instrukcję Obsługi” w kontaktach biznesowych ze swoimi szefami, klientami i podwładnymi
- Poznasz sposoby skutecznego wykorzystania różnych typów osobowości w zarządzaniu zespołem lub projektem i będziesz wiedział jak skutecznie współpracować ze swoimi Klientami
d.Korzyści dla organizacji
- Zwiększanie efektywności poprzez znajomość modelu Insights Discovery® w:
- zarządzaniu zespołem sprzedażowym
- realizacji funkcji menedżerskich takich jak planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrolowanie pracy
- komunikacji interpersonalnej
- kierowaniu procesem grupowym i zespołem sprzedaży
- motywowaniu zespołu
- prowadzeniu prezentacji sprzedażowych i szkoleń
- wywieraniu wpływu na klientów i współpracowników
- Program szkolenia „Poznaj Siebie – Zrozum Innych” z wykorzystaniem systemu Insights Discovery® oraz Profilu Indywidualnego uczestników jest kluczem do sukcesu w relacjach biznesowych i prywatnych.
- Wykorzystując interaktywne ćwiczenia, program ten pomaga zrozumieć siebie i innych a następnie szybko wykorzystywać zdobyte umiejętności w praktyce menedżerskiej i sprzedażowej.
e.Certyfikaty
Na zakończenie szkolenia „Trening efektywności interpersonalnej Poznaj siebie, Zrozum innych” każdy z uczestników otrzyma personalny certyfikat poświadczający zdobycie wiedzy, umiejętności i doświadczenia z zakresu kompetencji określonego modułu.
Oferujemy:
- Opracowanie autorskiego projektu szkoleń / warsztatów dopasowanych do potrzeb uczestników i organizacji,
- Przekazanie wszystkim uczestnikom materiałów szkoleniowych w formie pisemnej,
- Dwóch trenerów na Sali szkoleniowej,
- Certyfikaty dla uczestników szkolenia,
- Wsparcie po szkoleniu ‐ Hot‐line telefoniczny i e-mailowy dla uczestników szkolenia w okresie 3 miesięcy
- Kopii materiałów wypracowanych przez uczestników w ramach sesji warsztatowych
Oczekujemy:
- Współpracy na etapie przygotowania szkolenia pozwalającej na prawidłowe zdefiniowanie potrzeb szkoleniowych i najważniejszych celów firmy do osiągnięcia w ramach projektu
- Sali szkoleniowej wyposażonej w projektor multimedialny i flipchart z papierem i pisakami
- Organizacji przerw kawowych dla uczestników
- Zapewnienia obiadu dla wszystkich uczestników szkolenia
UWAGA!!!
Koszt szkolenia obejmuje dwa elementy składowe:
- Koszt profili osobowości uczestników szkolenia
- Koszt przygotowania i przeprowadzenia samego dwudniowego szkolenia