Warsztat managera liniowego - Kierowanie i rozwój zespołów
Warsztat managera liniowego
Kierowanie i rozwój zespołów
Zawartość szkolenia
Wielkość grupy: 8-20 Uczestników
Pełne szkolenie składa się z jednego, dwudniowego modułu trwającego 16 godzin. W ramach szkolenia skupiamy się na tym, jak przygotować uczestników do zarządzania zespołami ludzkimi w organizacji. Na bazie szkolenia uczestnicy poznają swoje silne strony oraz swoje luki kompetencyjne z zakresu przywództwa.
Szkolenie wspiera proces budowania efektywnych zespołów, skutecznego stawiania celów, rozpoznawania etapu rozwoju poszczególnych pracowników, doboru metod pracy, rozwijania pracowników, budowania autorytetu / przywództwa w zespole oraz wskazuje na dwojaką rolę szefa jako osoby wspierającej zespół w osiąganiu narzuconych celów.
Warsztat managera liniowego – 2 dni (16 godzin)
- Psychologiczna koncepcja typów osobowości
- Funkcje managerskie w XXI wieku – 3 koncepcje ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji H. Foyol’a
- Etapy rozwoju zespołu
- Sytuacyjny model zarządzania według K. Blanchard’a
- Wypracowanie strategii działania wobec pracowników znajdujących się w różnych w różnych fazach rozwoju
- Style przywództwa
- Różnice pomiędzy liderem a managerem
- Cechy lidera – co wzmacniać w swoim codziennym działaniu?
- Rola zaufania w zarządzaniu
- Ustalanie celów grupowych i indywidualnych
- 12 kroków w procesie ustalania celów managera
- Podstawowe narzędzia managerskie: SMART, Kwadrat Eisenhowera, Zasada Pareto, Reguła 60:40
- Stawianie celów indywidualnych na bazie indywidualnych aspiracji
- Stawianie celów indywidualnych zgodne z modelem GROW
- Warsztat delegowania zadań
- Podział celu głównego działu na cele cząstkowe według metody Product Breakdown Structure
- Rola motywacji w zarządzaniu zespołem
- Motywatory w zarządzaniu na bazie piramidy Maslowa i Herzberg’a
- Teoria pokolenia XY McGregora
- 7 Grzechów Głównych managera
- Informacja zwrotna w zarządzaniu zasobami ludzkimi – prawidłowy model
- Rola Coaching’u w codziennej pracy managera
Sposób realizacji oferty
a.Opis
W naszej ofercie znajdziecie Państwo rozwiązania dla szerokiego zakresu branż. Na bazie przedstawionych rozwiązań firma będzie w stanie opracować i wdrożyć unikalne sposoby działania, dostosowane do potrzeb organizacji. Wiedza, umiejętności i doświadczenie trenerów pozwalają na pełne dostosowanie zawartości merytorycznej szkolenia do specyfiki branży i unikalnych potrzeb konkretnej firmy.
Tylko poprzez zdobywanie nowych doświadczeń można skutecznie rozwijać umiejętności i założone kompetencje.
b.Odbiorcy
Moduł szkoleniowy kierowany jest do osób, których praca wiąże się z zarządzaniem zespołami ludzkimi lub osobami pretendującymi do zajęcia stanowiska managera. Odbiorcy nauczą się zarówno technicznej strony bycia managerem jak również podniosą swoje kompetencje w obszarach miękkich.
Jako efekt poszkoleniowy uczestnik będzie w stanie efektywnie zarządzać podległym zespołem, ograniczając przy tym najczęstsze błędy powodujące demotywacje i frustracje podwładnych.
Szkolenie to odpowiada na wyżej wymienione potrzeby zapewniając zbiór niezbędnego zestawu wiedzy i umiejętności pozycjonując szefa jako lidera, a nie tylko zarządcy stawiającego i rozliczającego zadania.
c.Korzyści dla uczestników
- Będziesz potrafił skutecznie zbudować i rozwijać swój zespół sprzedażowy
- Dowiesz się, jak stawiać cele poszczególnym pracownikom i jak łączyć cele prywatne pracownika z celami działu i organizacji, w której pracujesz
- Dowiesz się jak zmotywować pracownika do większego wysiłku poznając etapy rozwoju pracownika
- Dowiesz się, w jaki sposób pracować i czego wymagać od pracowników na każdym z etapów jego rozwoju
- Dowiesz się, w jaki sposób rozwijać swój autorytet i w jaki sposób udzielać informacji zwrotnej pracownikom swojego zespołu
- Nauczysz się jak przeprowadzić rozmowę korygującą z pracownikiem
- Dowiesz się, jakie są etapy formowania zespołu i dokonasz analizy fazy, w której jest Twój zespół
- Będziesz wiedział, kiedy zastosować, jak przygotować i jak przedstawić Expose Szefa
- Dowiesz się, jaki masz styl zarządzania i nad jakimi elementami powinieneś popracować
d.Korzyści dla organizacji
- Podniesiesz kompetencje kluczowym osobom w organizacji z zakresu zarządzania zespołami ludzkimi
- Przygotujesz kluczowe osoby w organizacji do efektywnej pracy z podległym zespołem pracowników
- Twoja organizacja będzie potrafiła rozwijać najbardziej wartościowych pracowników do pełnienia funkcji managerskich
- Podniesiesz efektywność działania zespołów w organizacji
- Zwiększysz szansę wzrostu rentowności organizacji poprzez efektywne prowadzenie zespołów pracowniczych w tym zespołów handlowych
- Znajdziesz i wzmocnisz silne strony managerów liniowych oraz zdefiniujesz i zaadresujesz ich luki kompetencyjne wstrzymujące rozwój organizacji
- Stworzysz dla najlepszych managerów środowisko rozwoju kompetencji przywódczych
- Podniesiesz wartość organizacji w oczach swoich klientów, poprzez efektywne zarządzanie zespołami ludzkimi
- Podniesiesz efektywność działania organizacji poprzez stworzenie preferowanych modeli zarządzania w różnych działach organizacji
- Stworzysz model lidera unikalny i dostosowany do potrzeb Twojej organizacji
- Zwiększysz zyski i obroty swojej firmy budując efektywne i zmotywowane zespoły
- Ograniczysz rotacje najbardziej wartościowych pracowników swojej firmy dostosowując model zarządzania do indywidualnego poziomu rozwoju pracownika
- Stworzysz ducha zespołu dzięki dostosowaniu narzędzi zarządczych do poziomu rozwoju swojej organizacji
e.Certyfikaty
Na zakończenie szkolenia „Warsztat managera liniowego” każdy z uczestników otrzyma personalny certyfikat poświadczający zdobycie wiedzy, umiejętności i doświadczenia z zakresu kompetencji określonego modułu.
Oferujemy
- Opracowanie autorskiego projektu szkoleń / warsztatów dopasowanych do potrzeb uczestników i organizacji,
- Przekazanie wszystkim uczestnikom materiałów szkoleniowych w formie pisemnej,
- Dwóch trenerów na Sali szkoleniowej,
- Certyfikaty dla uczestników szkolenia,
- Wsparcie po szkoleniu ‐ Hot‐line telefoniczny i e-mailowy dla uczestników szkolenia w okresie 3 miesięcy
- Kopii materiałów wypracowanych przez uczestników w ramach sesji warsztatowych
Oczekujemy
- Współpracy na etapie przygotowania szkolenia pozwalającej na prawidłowe zdefiniowanie potrzeb szkoleniowych i najważniejszych celów firmy do osiągnięcia w ramach projektu
- Sali szkoleniowej wyposażonej w projektor multimedialny i flipchart z papierem i pisakami
- Organizacji przerw kawowych dla uczestników
- Zapewnienia obiadu dla wszystkich uczestników szkolenia