Wprowadzenie metody Coachingu Kompetencyjnego zespołu handlowego w organizacji
Wprowadzenie metody Coachingu Kompetencyjnego zespołu handlowego w organizacji
Zawartość szkolenia
Wielkość grupy: 12-20 Uczestników
Pełne szkolenie składa się z jednego, dwudniowego modułu trwającego 16 godzin. Dzięki wprowadzeniu tej metody organizacja Klienta zaczyna działać, jako organizacja samo-ucząca się. W ten sposób zdobywa i utrwala unikalne kompetencje na rynku oraz wyróżnia się na tle swoich konkurentów. Dodatkowo jest to metoda efektywna kosztowo, ponieważ działa na zasadzie „bezpośredni szef trenerem”. Kompetencje szkoleniowe zostają wdrożone i ugruntowane w organizacji Klienta.
W czasie szkolenia uczestnicy pracują w grupach, przygotowując zestaw kompetencji idealnego przedstawiciela handlowego oraz na tej podstawie własne, dostosowane do specyfiki firmy coaching’owe arkusze obserwacyjne pracy handlowca. Wypracowany materiał poparty przemyśleniami i wnioskami stanowi gotowy produkt do wdrożenia w organizacji metody coaching’u zespołu handlowego.
Wprowadzenie metody Coachingu kompetencyjnego zespołu handlowego w organizacji – 2 dni (16 godzin)
- Różnice pomiędzy Life Coachingiem, a handlowym Coachingiem Kompetencyjnym
- Efektywna komunikacja w procesie coaching’owym – zadawanie pytań i aktywne słuchanie
- Dyskusja Zogniskowana – reguły: kiedy, dlaczego i jak z niego korzystać?
- Rola szefa, trenera, coach’a w bieżącej pracy z handlowcami w XXI wieku
- Umiejętności i cechy idealnego coach’a
- Zasady przekazywania prawidłowej informacji zwrotnej, jako podstawa pracy coach’a i podstawowe kompetencje szefa
- Studium przypadku – nie-idealna rozmowa handlowa
- Kompetencje idealnego pracownika zespołu handlowego
- Identyfikacja Kluczowych Czynników Sukcesu
- Stworzenie Arkusza Obserwacyjnego specyficznego dla branży, firmy i kanału sprzedaży
- Zasady prowadzenia Handlowego Coaching’u Kompetencyjnego
Sposób realizacji oferty
a.Opis
W naszej ofercie znajdziecie Państwo rozwiązania dla szerokiego zakresu branż. Na bazie przedstawionych rozwiązań firma będzie w stanie opracować i wdrożyć unikalne sposoby działania, dostosowane do potrzeb organizacji. Wiedza, umiejętności i doświadczenie trenerów pozwalają na pełne dostosowanie zawartości merytorycznej szkolenia do specyfiki branży i unikalnych potrzeb konkretnej firmy.
Tylko poprzez zdobywanie nowych doświadczeń można skutecznie rozwijać umiejętności i założone kompetencje.
b.Odbiorcy
Szkolenie to skierowane jest do managerów liniowych w firmach posiadających zespoły handlowe. Prowadzenie handlowego coachingu kompetencyjnego nie wymaga długiego czasu wdrożenia, ani także specyficznych, unikalnych umiejętności zdobywanych na certyfikowanych kursach. W każdej firmie mającej zespoły handlowe ten sposób pracy powinien być stosowany, jako naturalny sposób prowadzenia handlowców w ramach normalnych, codziennych obowiązków służbowych managera liniowego.
Na bazie naszych wieloletnich doświadczeń zauważamy, że wiedza i umiejętności managerów liniowych w tym temacie wymagają wzmocnienia, usystematyzowania i przećwiczenia w warunkach bezpiecznych w ramach szkolenia.
c.Korzyści dla uczestników
- Dowiesz się, w jaki sposób udzielać informacji zwrotnej pracownikom zespołu handlowego
- Dowiesz się, jakie pułapki czekają na Coach’a oraz w jaki sposób prowadzić rozmowę coaching’ową, aby uzyskać spodziewany efekt biznesowy
- Wypracujesz listę niezbędnych kompetencji, jakie zespół handlowy powinien posiadać dla maksymalizacji efektów biznesowych w Twojej firmie
- Zaprojektujesz unikalny formularz Coaching’owy pasujący do Twojej organizacji i zadań stawianych Zespołowi Sprzedaży
- Dowiesz się, w jaki sposób wprowadzić metodę Coaching’ową w Twojej organizacji
- Wypracujesz zestaw zachowań Coach’a idealnego i zweryfikujesz je z własnymi umiejętnościami
- Dowiesz się jak prowadzić coach’ing w sposób bezpieczny dla Ciebie, Przedstawiciela Handlowego i Organizacji
- Zrozumiesz różnicę pomiędzy zachowaniem i działaniem Coach’a i Szefa oraz dowiesz się, kiedy korzystać z jednej, a kiedy z drugiej roli
d.Korzyści dla organizacji
- Zdefiniujesz pożądane kompetencje pracownika działu handlowego
- Stworzysz narzędzia umożliwiające Twojej organizacji wprowadzenie metody coaching’u kompetencyjnego w ramach codziennej pracy zespołów handlowych
- Ujednolicisz rozumienie elementów składających się na metodę handlowego coaching’u kompetencyjnego
- Przygotujesz zespół do podnoszenia kompetencji zespołu sprzedaży zgodnie z założeniami strategii rozwoju organizacji
- Nauczysz zespół jak dawać i przyjmować prawidłową informację zwrotną w ramach codziennych obowiązków
- Unikniesz sytuacji, w której personalne nawyki i przyzwyczajenia wpływają na ocenę przedstawicieli handlowych w różnych lokalizacjach przez różnych zwierzchników
- Osiągniesz lepsze wyniki sprzedażowe poprzez ciągłe wzmacnianie kluczowych kompetencji zespołów handlowych
- Podniesiesz efektywność działanie zespołów handlowych
- Będziesz w stanie zdefiniować i kontrolować kluczowe mierniki kompetencji zespołu handlowego
- Zwiększysz szansę rentowności organizacji poprzez wsparcie i dalszy rozwój kompetencji handlowych w organizacji
- Znajdziesz i wzmocnisz silne strony oraz zdefiniujesz i zaadresujesz luki kompetencyjne wstrzymujące rozwój organizacji w ramach zespołów sprzedażowych
- Zintegrujesz zespół wokół wspólnego działania rozwojowego poszczególnych jego uczestników
- Wzmocnisz motywację zespołu handlowego
- Osiągniesz cele taktyczne i operacyjne organizacji efektywnie wykorzystując posiadane zasoby (czas, ludzie, pieniądze)
- Stworzysz dla najlepszych środowisko rozwoju kompetencji managerskich
- Stworzysz podstawy samouczącej się organizacji
- Podniesiesz wartość organizacji w oczach swoich klientów, poprzez wzrost kompetencji i zaangażowania pracowników działu handlowego na konkurencyjnym rynku
e.Certyfikaty
Na zakończenie szkolenia „Wprowadzenie metody Coachingu kompetencyjnego zespołu handlowego w organizacji” każdy z uczestników otrzyma personalny certyfikat poświadczający zdobycie wiedzy, umiejętności i doświadczenia z zakresu kompetencji określonego modułu.
Oferujemy
- Opracowanie autorskiego projektu szkoleń / warsztatów dopasowanych do potrzeb uczestników i organizacji,
- Przekazanie wszystkim uczestnikom materiałów szkoleniowych w formie pisemnej,
- Dwóch trenerów na Sali szkoleniowej,
- Certyfikaty dla uczestników szkolenia,
- Wsparcie po szkoleniu ‐ Hot‐line telefoniczny i e-mailowy dla uczestników szkolenia w okresie 3 miesięcy
- Kopii materiałów wypracowanych przez uczestników w ramach sesji warsztatowych
Oczekujemy
- Współpracy na etapie przygotowania szkolenia pozwalającej na prawidłowe zdefiniowanie potrzeb szkoleniowych i najważniejszych celów firmy do osiągnięcia w ramach projektu
- Sali szkoleniowej wyposażonej w projektor multimedialny i flipchart z papierem i pisakami
- Organizacji przerw kawowych dla uczestników
- Zapewnienia obiadu dla wszystkich uczestników szkolenia