Zarządzanie i motywowanie zespołu

Zarządzanie i motywowanie zespołu

Zawartość szkolenia

Wielkość grupy: 8-16 Uczestników

Pełne szkolenie składa się z jednego, dwudniowego modułu trwającego 16 godzin. W ramach szkolenia uczestnicy poznają praktyczne i nowoczesne narzędzia managerskie wspomagające osiąganie ich celów biznesowych w XXI wieku. Uczestnicy poznają różne style kierowania, wypełniając ankiety i testy obrazujące ich własne preferencje managerskie. Otrzymają narzędzia do budowania własnej skuteczności, wspomagające stawianie celów, delegowanie zadań i prawidłowego udzielania informacji zwrotnej.

Moduł ten może występować, jako niezależne, pojedyncze szkolenie bądź, jako komplementarne, poprzedzające szkolenie „Przywództwo, jako element zarządzania przedsiębiorstwem”.

Zarządzanie i motywowanie zespołu – 2 dni (16 godzin)

  • Metody i zasady stawiania celów indywidualnych
  • Narzędzia managerskie wspierające stawianie celów
  • Stawianie celów metodą GROW – nowoczesny model zarządczy
  • Efektywne delegowanie zadań
  • Motywowanie pracowników w środowisku biznesowym – rola i metody
  • Najczęściej popełniane błędy w motywowaniu pracownika
  • Model Maslova i model Herzberga w odniesieniu do zagadnienia skutecznej motywacji
  • Samo-motywacja managera, jako niezbędny element zachowań biznesowych
  • Warsztaty udzielania prawidłowej, ustrukturyzowanej informacji zwrotnej
  • Autoanaliza własnych zachowań managerskich i wyłapania luk kompetencyjnych

Sposób realizacji oferty

a.Opis

W naszej ofercie znajdziecie Państwo rozwiązania dla szerokiego zakresu branż. Na bazie przedstawionych rozwiązań firma będzie w stanie opracować i wdrożyć unikalne sposoby działania, dostosowane do potrzeb organizacji. Wiedza, umiejętności i doświadczenie trenerów pozwalają na pełne dostosowanie zawartości merytorycznej szkolenia do specyfiki branży i unikalnych potrzeb konkretnej firmy.

Tylko poprzez zdobywanie nowych doświadczeń można skutecznie rozwijać umiejętności i założone kompetencje.

b.Odbiorcy

Moduł szkoleniowy dedykowany jest kadrze managerskiej średniego i wyższego szczebla odpowiadającej za kierowanie, motywowanie i rozliczanie własnych zespołów oraz realizację celów strategicznych organizacji. Przywództwo, zarządzanie i motywowanie w XXI wieku to kluczowe kompetencje managerskie na każdym etapie rozwoju firmy i na każdym poziomie zarządczym.

Szkolenie to odpowiada na wyżej wymienione potrzeby zapewniając zbiór niezbędnego zestawu wiedzy, umiejętności oraz ćwiczy wymagane postawy zarządcze.

c.Korzyści dla uczestników

  • Poznasz model zarządzania pracownikiem zgodnym z teorią sytuacyjnego zarządzania Kena Blancharda
  • Będziesz w stanie rozpoznać, na jakim etapie rozwoju jest konkretny pracownik i dobrać odpowiednie narzędzia do zarządzania dla pracowników na wszystkich etapach rozwoju
  • Poznasz style kierowania wg Likerta oraz Roberta Blake’a i Jane Mouton
  • Poznasz swoje preferowane cechy przywódcze na bazie testu cech przywódczych HBS
  • Będziesz w stanie dostosować swój styl kierowania do sytuacji, etapu rozwoju firmy i etapu tworzenia zespołu
  • Wypracujesz zalecenia dla managera, aby wzmacniać cechy przywódcze
  • Poznasz główne zasady motywowania pracownika w procesie stawiania zadań i narzędzia managerskie, wspierające stawianie celów (SMART, Kwadrat Eisenhowera, Zasada Pareto, reguła 60:40)
  • Nauczysz się w profesjonalny sposób delegować zadania
  • Zrozumiesz ważność zagadnień: Szacunku i Zaufania w zarządzaniu
  • Poznasz efektywny sposób wywierania wpływu na innych poprzez własny przykład
  • Poznasz zasady efektywnego udzielania informacji zwrotnej i wagę informacji zwrotnej w procesie rozwoju pracowników

d.Korzyści dla organizacji

  • Zbudujesz sprawny zespół zarządczy w organizacji potrafiący poradzić sobie w najbardziej typowych i nietypowych sytuacjach biznesowych
  • Zbudujesz kompetencje managerskie, dzięki którym kadra managerska poradzi sobie w relacjach podwładny – zwierzchnik
  • Osiągniesz cele taktyczne i operacyjne organizacji efektywnie wykorzystując posiadane zasoby (czas, ludzie, pieniądze)
  • Uzyskasz wyższe zaangażowanie kierowanych zespołów stosując pozyskaną wiedzę i umiejętności
  • Stworzysz dla najlepszych managerów środowisko rozwoju kompetencji ograniczając rotację pracowników
  • Stworzysz podstawy samouczącej się organizacji
  • Stworzysz model pożądanych cech i kompetencji zarządczych, jako wzór do naśladowania na wszystkich poziomach organizacji
  • Podniesiesz wartość organizacji w oczach swoich klientów, poprzez jakość pracy zespołu wspieranego przez bezpośredniego zwierzchnika

e.Certyfikaty

Na zakończenie szkolenia „Zarządzanie i motywowanie zespołu” każdy z uczestników otrzyma personalny certyfikat poświadczający zdobycie wiedzy, umiejętności i doświadczenia z zakresu kompetencji określonego modułu.

Oferujemy

  • Opracowanie autorskiego projektu szkoleń / warsztatów dopasowanych do potrzeb uczestników i organizacji,
  • Przekazanie wszystkim uczestnikom materiałów szkoleniowych w formie pisemnej,
  • Dwóch trenerów na Sali szkoleniowej,
  • Certyfikaty dla uczestników szkolenia,
  • Wsparcie po szkoleniu ‐ Hot‐line telefoniczny i e-mailowy dla uczestników szkolenia w okresie 3 miesięcy
  • Kopii materiałów wypracowanych przez uczestników w ramach sesji warsztatowych

Oczekujemy

  • Współpracy na etapie przygotowania szkolenia pozwalającej na prawidłowe zdefiniowanie potrzeb szkoleniowych i najważniejszych celów firmy do osiągnięcia w ramach projektu
  • Sali szkoleniowej wyposażonej w projektor multimedialny i flipchart z papierem i pisakami
  • Organizacji przerw kawowych dla uczestników
  • Zapewnienia obiadu dla wszystkich uczestników szkolenia