Zarządzanie i motywowanie zespołu
Zarządzanie i motywowanie zespołu
Zawartość szkolenia
Wielkość grupy: 8-16 Uczestników
Pełne szkolenie składa się z jednego, dwudniowego modułu trwającego 16 godzin. W ramach szkolenia uczestnicy poznają praktyczne i nowoczesne narzędzia managerskie wspomagające osiąganie ich celów biznesowych w XXI wieku. Uczestnicy poznają różne style kierowania, wypełniając ankiety i testy obrazujące ich własne preferencje managerskie. Otrzymają narzędzia do budowania własnej skuteczności, wspomagające stawianie celów, delegowanie zadań i prawidłowego udzielania informacji zwrotnej.
Moduł ten może występować, jako niezależne, pojedyncze szkolenie bądź, jako komplementarne, poprzedzające szkolenie „Przywództwo, jako element zarządzania przedsiębiorstwem”.
Zarządzanie i motywowanie zespołu – 2 dni (16 godzin)
- Metody i zasady stawiania celów indywidualnych
- Narzędzia managerskie wspierające stawianie celów
- Stawianie celów metodą GROW – nowoczesny model zarządczy
- Efektywne delegowanie zadań
- Motywowanie pracowników w środowisku biznesowym – rola i metody
- Najczęściej popełniane błędy w motywowaniu pracownika
- Model Maslova i model Herzberga w odniesieniu do zagadnienia skutecznej motywacji
- Samo-motywacja managera, jako niezbędny element zachowań biznesowych
- Warsztaty udzielania prawidłowej, ustrukturyzowanej informacji zwrotnej
- Autoanaliza własnych zachowań managerskich i wyłapania luk kompetencyjnych
Sposób realizacji oferty
a.Opis
W naszej ofercie znajdziecie Państwo rozwiązania dla szerokiego zakresu branż. Na bazie przedstawionych rozwiązań firma będzie w stanie opracować i wdrożyć unikalne sposoby działania, dostosowane do potrzeb organizacji. Wiedza, umiejętności i doświadczenie trenerów pozwalają na pełne dostosowanie zawartości merytorycznej szkolenia do specyfiki branży i unikalnych potrzeb konkretnej firmy.
Tylko poprzez zdobywanie nowych doświadczeń można skutecznie rozwijać umiejętności i założone kompetencje.
b.Odbiorcy
Moduł szkoleniowy dedykowany jest kadrze managerskiej średniego i wyższego szczebla odpowiadającej za kierowanie, motywowanie i rozliczanie własnych zespołów oraz realizację celów strategicznych organizacji. Przywództwo, zarządzanie i motywowanie w XXI wieku to kluczowe kompetencje managerskie na każdym etapie rozwoju firmy i na każdym poziomie zarządczym.
Szkolenie to odpowiada na wyżej wymienione potrzeby zapewniając zbiór niezbędnego zestawu wiedzy, umiejętności oraz ćwiczy wymagane postawy zarządcze.
c.Korzyści dla uczestników
- Poznasz model zarządzania pracownikiem zgodnym z teorią sytuacyjnego zarządzania Kena Blancharda
- Będziesz w stanie rozpoznać, na jakim etapie rozwoju jest konkretny pracownik i dobrać odpowiednie narzędzia do zarządzania dla pracowników na wszystkich etapach rozwoju
- Poznasz style kierowania wg Likerta oraz Roberta Blake’a i Jane Mouton
- Poznasz swoje preferowane cechy przywódcze na bazie testu cech przywódczych HBS
- Będziesz w stanie dostosować swój styl kierowania do sytuacji, etapu rozwoju firmy i etapu tworzenia zespołu
- Wypracujesz zalecenia dla managera, aby wzmacniać cechy przywódcze
- Poznasz główne zasady motywowania pracownika w procesie stawiania zadań i narzędzia managerskie, wspierające stawianie celów (SMART, Kwadrat Eisenhowera, Zasada Pareto, reguła 60:40)
- Nauczysz się w profesjonalny sposób delegować zadania
- Zrozumiesz ważność zagadnień: Szacunku i Zaufania w zarządzaniu
- Poznasz efektywny sposób wywierania wpływu na innych poprzez własny przykład
- Poznasz zasady efektywnego udzielania informacji zwrotnej i wagę informacji zwrotnej w procesie rozwoju pracowników
d.Korzyści dla organizacji
- Zbudujesz sprawny zespół zarządczy w organizacji potrafiący poradzić sobie w najbardziej typowych i nietypowych sytuacjach biznesowych
- Zbudujesz kompetencje managerskie, dzięki którym kadra managerska poradzi sobie w relacjach podwładny – zwierzchnik
- Osiągniesz cele taktyczne i operacyjne organizacji efektywnie wykorzystując posiadane zasoby (czas, ludzie, pieniądze)
- Uzyskasz wyższe zaangażowanie kierowanych zespołów stosując pozyskaną wiedzę i umiejętności
- Stworzysz dla najlepszych managerów środowisko rozwoju kompetencji ograniczając rotację pracowników
- Stworzysz podstawy samouczącej się organizacji
- Stworzysz model pożądanych cech i kompetencji zarządczych, jako wzór do naśladowania na wszystkich poziomach organizacji
- Podniesiesz wartość organizacji w oczach swoich klientów, poprzez jakość pracy zespołu wspieranego przez bezpośredniego zwierzchnika
e.Certyfikaty
Na zakończenie szkolenia „Zarządzanie i motywowanie zespołu” każdy z uczestników otrzyma personalny certyfikat poświadczający zdobycie wiedzy, umiejętności i doświadczenia z zakresu kompetencji określonego modułu.
Oferujemy
- Opracowanie autorskiego projektu szkoleń / warsztatów dopasowanych do potrzeb uczestników i organizacji,
- Przekazanie wszystkim uczestnikom materiałów szkoleniowych w formie pisemnej,
- Dwóch trenerów na Sali szkoleniowej,
- Certyfikaty dla uczestników szkolenia,
- Wsparcie po szkoleniu ‐ Hot‐line telefoniczny i e-mailowy dla uczestników szkolenia w okresie 3 miesięcy
- Kopii materiałów wypracowanych przez uczestników w ramach sesji warsztatowych
Oczekujemy
- Współpracy na etapie przygotowania szkolenia pozwalającej na prawidłowe zdefiniowanie potrzeb szkoleniowych i najważniejszych celów firmy do osiągnięcia w ramach projektu
- Sali szkoleniowej wyposażonej w projektor multimedialny i flipchart z papierem i pisakami
- Organizacji przerw kawowych dla uczestników
- Zapewnienia obiadu dla wszystkich uczestników szkolenia