Zarządzanie konfliktem, trudne sytuacje w organizacji
Zarządzanie konfliktem, trudne sytuacje w organizacji
Zawartość szkolenia
Wielkość grupy: 12-24 Uczestników
Pełne szkolenie składa się z jednego, dwudniowego modułu trwającego 16 godzin. W ramach szkolenia skupiamy się na tym, jak przygotować uczestników do zarządzania sytuacjami konfliktowymi w organizacji. Na bazie szkolenia uczestnicy poznają swoje silne strony oraz swoje luki kompetencyjne z zakresu komunikacji wykorzystywane do poszukiwania kreatywnych rozwiązywań budujących współpracę, szacunek i zaufanie.
Uczestnicy poznają między innymi odpowiedzi na przykładowe pytania: Czy konflikt w organizacji to rak, czy też niewyczerpane źródło kreatywności, pozwalające na dynamiczny rozwój organizacji? Czy kompromis jest właściwym rozwiązaniem? Jaka jest różnica pomiędzy manipulacją a etycznym wywieraniem wpływu? Jak poprowadzić proces rozwiązywania konfliktów? Czy istnieją rozwiązania dobre dla każdej ze stron, jeśli cele są przeciwstawne?
Zarządzanie konfliktem, trudne sytuacje w organizacji – 2 dni (16 godzin)
- Rola i rodzaje konfliktów w organizacji
- Manipulacja versus Wywieranie wpływu – podobieństwa i różnice
- Style reakcji na konflikt
- Udzielanie informacji zwrotnej zgodnie z zasadą DEEP
- Aktywne słuchanie i zarządzanie emocjami w konflikcie
- Podstawy dobrego kontaktu i porozumiewania się
- Parafraza, Odzwierciedlanie, Prowadzenie i Klaryfikacja jako narzędzia dobrego porozumiewania się
- Asertywność w komunikacji
- Naturalne zachowania nieasertywne i narzędzia przeciwstawne
- Negocjowanie współpracy – gra oparta na „algorytmie więźnia” Johna Nasha
- Etapy negocjacji „wymuszające” współpracę
- Reguły negocjacyjne do przestrzegania przez każdą ze stron
- Definiowanie problemów negocjacyjnych
- Wspólne poszukiwanie kreatywnych rozwiązań
- Efektywne prowadzenie sesji „burzy mózgów” – 3 niezbędne fazy
- Podświadoma percepcja versus rzetelna wiedza na temat faktów – baza do poszukiwania rozwiązań
- Zarządzanie trudną sytuacją w konflikcie na bazie Dyskusji Zogniskowanej
Sposób realizacji oferty
a.Opis
W naszej ofercie znajdziecie Państwo rozwiązania dla szerokiego zakresu branż. Na bazie przedstawionych rozwiązań firma będzie w stanie opracować i wdrożyć unikalne sposoby działania, dostosowane do potrzeb organizacji. Wiedza, umiejętności i doświadczenie trenerów pozwalają na pełne dostosowanie zawartości merytorycznej szkolenia do specyfiki branży i unikalnych potrzeb konkretnej firmy.
Nasze szkolenia to nie nudne wykłady ‐ to praktyczne umiejętności rozwijane w atrakcyjny sposób poprzez ćwiczenia i symulacje. Tylko poprzez zdobywanie nowych doświadczeń można skutecznie rozwijać umiejętności i założone kompetencje.
b.Odbiorcy
Moduł szkoleniowy kierowany jest do osób, których praca wiąże się z wewnętrzną i zewnętrzną komunikacją, w której konflikt jest nieodzownym elementem codziennej pracy. Odbiorcy nauczą się zarówno technicznej strony rozwiązywania konfliktów zbiorowych jak również podniosą swoje kompetencje w obszarach miękkich.
Jako efekt poszkoleniowy uczestnik będzie w stanie przeprowadzić skonfliktowane strony przez proces mediacji jako moderator.
Szkolenie to odpowiada na wyżej wymienione potrzeby zapewniając zbiór niezbędnego zestawu wiedzy i umiejętności potrzebnych do efektywnego rozwiązywania sytuacji konfliktowych jak i umożliwia kontrolę towarzyszących mu silnych emocji.
c.Korzyści dla uczestników
- Dowiesz się o roli konfliktów w organizacji
- Będziesz umiał zaplanować i przeprowadzić rozmowę korygującą z pracownikiem
- Poznasz rolę empatii w sytuacjach konfliktowych i różnicę pomiędzy Manipulacją a Etycznym Wywieraniem Wpływu
- Przećwiczysz pięć stylów reakcji na konflikt
- Nauczy się sposobu asertywnej odmowy i poznasz zasady asertywnego odmawiania w modelu Zdartej Płyty
- Poznasz i zrozumiesz podstawy dobrego kontaktu i porozumiewania się od strony zarówno Nadawcy jak i Odbiorcy
- Nauczysz się, czym jest i jak stosować parafrazę, odzwierciedlenie i prowadzenia, jako elementy aktywnego słuchania
- Poznasz i przećwiczysz zasady rozwiązywania grupowych konfliktów w miejscu pracy
- Poznasz i przećwiczysz sposób wyjścia z trudnej sytuacji w zespole poprzez zastosowanie dyskusji zogniskowanej
d.Korzyści dla organizacji
- Podniesiesz kompetencje kluczowym osobom w organizacji z zakresu komunikacji personalnej skierowanej do grup odbiorców
- Przygotujesz kluczowe osoby w organizacji do procesu wewnętrznej i zewnętrznej komunikacji z wieloma odbiorcami
- Twoja organizacja będzie potrafiła zamienić destruktywny konflikt na pozytywny proces poznawania potrzeb drugiej strony
- Twoja organizacja będzie wykorzystywać sytuacje konfliktowe do znalezienia nowych, kreatywnych rozwiązań budujących przewagę konkurencyjną
- Podniesiesz efektywność działania wewnętrznej komunikacji w organizacji
- Zwiększysz szansę wzrostu rentowności organizacji poprzez efektywne prowadzenie procesu negocjacyjnego
- Znajdziesz i wzmocnisz silne strony oraz zdefiniujesz i zaadresujesz luki kompetencyjne wstrzymujące rozwój organizacji
- Stworzysz dla najlepszych managerów środowisko rozwoju kompetencji komunikacyjnych
- Podniesiesz wartość organizacji w oczach swoich klientów, poprzez efektywne zarządzanie konfliktem biznesowym w ramach kontaktów handlowych
- Wzmocnisz komunikację wewnętrzną pomiędzy działami poprzez kreatywne tworzenie aliansów w oparciu o wspólne interesy
e.Certyfikaty
Na zakończenie szkolenia „Zarządzanie konfliktem, trudne sytuacje w organizacji” każdy z uczestników otrzyma personalny certyfikat poświadczający zdobycie wiedzy, umiejętności i doświadczenia z zakresu kompetencji określonego modułu.
Oferujemy
- Opracowanie autorskiego projektu szkoleń / warsztatów dopasowanych do potrzeb uczestników i organizacji,
- Przekazanie wszystkim uczestnikom materiałów szkoleniowych w formie pisemnej,
- Dwóch trenerów na Sali szkoleniowej,
- Certyfikaty dla uczestników szkolenia,
- Wsparcie po szkoleniu ‐ Hot‐line telefoniczny i e-mailowy dla uczestników szkolenia w okresie 3 miesięcy
- Kopii materiałów wypracowanych przez uczestników w ramach sesji warsztatowych
Oczekujemy
- Współpracy na etapie przygotowania szkolenia pozwalającej na prawidłowe zdefiniowanie potrzeb szkoleniowych i najważniejszych celów firmy do osiągnięcia w ramach projektu
- Sali szkoleniowej wyposażonej w projektor multimedialny i flipchart z papierem i pisakami
- Organizacji przerw kawowych dla uczestników
- Zapewnienia obiadu dla wszystkich uczestników szkolenia